Знай свої права: Куди звертатися за захистом своїх прав?
Законодавство України захищає права споживачів, а куди саме потрібно звертатися за захистом своїх прав у різних випадках:
-
Якщо продавець не використовує касовий апарат, то споживач може скаржитися до Державної податкової служби, яка сьогодні, попри запровадження воєнного стану, може проводити перевірки й накладати штрафи.
-
Повідомити про маркування товару іноземною мовою, а не державною, як того вимагає законодавство, можна до Уповноваженого із захисту державної мови. Для цього на офіційному вебпорталі Уповноваженого є спеціальна форма.
-
Порушення у сфері фінансових послуг оскаржують до Національного банку України, а саме до Управління захисту прав споживачів фінансових послуг. Подати скаргу також можна онлайн.
-
Для надання консультацій і роз’яснень з приводу порушення прав споживачів при купівлі товарів, гарантійному ремонті та гарантійному обслуговуванні, наданні послуг – звертайтесь до Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області (м.Житомир, вул.Юрія Вороного, 55; тел. 0412-43-1842, 0412-43-89-84)
Протягом 2023 року до Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області надійшло 363 звернення громадян щодо захисту прав споживачів, зокрема з них: письмових – 96 та 24 з урядової «гарячої лінії», надано 740 консультацій.
Протягом звітного періоду громадяни найбільше зверталися з питань: щодо торгівлі продовольчими товарами – 56; щодо якості непродовольчих товарів – 194; щодо якості послуг – 113.
Питання, з якими зверталися споживачі різного характеру, а саме: питання тарифів та нарахування за послуги, замовлення товарів через мережу інтернет, питання обміну або повернення товару неналежної якості, гарантійне обслуговування побутової техніки та дотримання термінів проведення ремонту, відмова в безготівковому розрахунку та видачі розрахункового документа, тощо.
За сприянням працівників Держпродспоживслужби, суб’єктами господарювання повернуто споживачам коштів, за товари неналежної якості на загальну суму – 54,5 тис. грн.
Водночас зазначаємо, що для захисту свої законних прав Ви можете звернутись до суду. Відповідно статті 22 Закону України “Про захист прав споживачів” споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.