Житомирська районна державна адміністрація
Житомирська область
Логотип Diia Державний Герб України
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Програма медичних гарантій: Як діяти пацієнту, якщо йому відмовляють у безоплатному лікуванні

Дата: 31.07.2024 10:13
Кількість переглядів: 150

Програма медичних гарантій забезпечує пацієнтам безоплатне лікування, включно з обстеженнями та ліками. Проте іноді трапляються випадки, коли в лікарні відмовляють у безоплатному лікуванні.

Фото без опису

❌ Це неприпустимо.

Що робити в таких ситуаціях?

☛ Перш за все, зверніться до керівника лікарні або до власника закладу охорони здоров’я — відповідного органу місцевої влади.

☛ Якщо це не допомогло, подайте скаргу до НСЗУ Національна служба здоров'я України.

☎ Дзвінок до контакт-центру НСЗУ чи подання скарги — це не формальність. Вони реагують на кожне звернення.

Строк розгляду скарги — 30 робочих днів, але здебільшого це займає до десяти робочих днів.

Щоб правильно подати скаргу, потрібно надати всю наявну інформацію про порушення прав пацієнта. Інакше НСЗУ звернеться до заявника для уточнення, і розгляд скарги займе більше часу.

У скарзі обов’язково вкажіть:

✅ Прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження (день, місяць, рік). Якщо скаргу подає третя особа, потрібно надати документи, що підтверджують ваше право представляти інтереси іншої особи.

✅ Дату події.

✅ Назву лікарні. Додайте код ЄДРПОУ, якщо є можливість.

✅ Посаду, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка вимагала оплату або відмовила у наданні медичної послуги.

✅ Деталі ситуації.

✅ Суму коштів, яку витратили або яку вимагали. Додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги, які довелося купити за власний кошт.

✅ Контакти для зв’язку.

Можливі порушення:

❗️ Вимагання коштів за послуги, гарантовані Програмою медичних гарантій.

❗️ Вимагання купівлі ліків або розхідних матеріалів (стерильних наборів, рентгенівських плівок тощо).

❗️ Примус до сплати “благодійного” внеску.

❗️ Неетична поведінка співробітників.

❗️ Відмова у виписці е-рецепту на “Доступні ліки”.

📌 Подати скаргу до НСЗУ можна:

➡ Через електронну форму на сайті: https://service.e-health.gov.ua/.../osobisti.../citizen-form або за безоплатним номером 16-77.

➡ Надіславши лист електронною поштою info@nszu.gov.ua або звичайною поштою (проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073).

➡ Написавши звернення на особистому прийомі громадян.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь