ТЦК та СП: державні структури, а не "приватні компанії" — як ворог маніпулює суспільством
Часто територіальні центри комплектування та соціальної підтримки помилково вважають “приватними структурами”, що виникає через малу поінформованість громадян та поширення різного виду вкидів і дезінформації.
Такі заяви здебільшого поширюють з метою дискредитації Збройних Сил України, зменшення довіри до процесу мобілізації та підбурювання населення до внутрішнього спротиву. Маємо розуміти, що використання цих наративів українцями грає на руку ворогу.
Причинами інформаційних вкидів часто є політична дестабілізація, інформаційна війна та підрив довіри до ЗСУ. Поширення ворогом наративів про те, що військовослужбовці ТЦК та СП не є військовослужбовцями, руйнує повагу до ЗСУ, впливає на загальний бойовий дух і рівень готовності до мобілізації. Як наслідок, ми бачимо зниження мобілізаційної активності, уникнення виконання обов'язку, що прямо пропорційно впливає на обороноздатність країни та формування недовіри до військових структур.
Повертаючись до тверджень про “приватність” ТЦК та СП - вони є безпідставними та необґрунтованими, тому що ТЦК та СП є державними установами, які підпорядковуються Командуванню Сухопутних військ. Їхній статус та функції закріплені в законодавстві України, зокрема в:
1. Законі України "Про військовий обов'язок і військову службу": Згідно з цим законом, ТЦК та СП відповідають за мобілізацію та облік військовозобов’язаних, організацію служби в резерві та підготовку до призову. Це законодавче положення закріплює їхню роль як органів військового управління, відповідальних за забезпечення кадрового складу армії.
2. Постанові Кабінету Міністрів України № 154 від 23 лютого 2022 року: Цей документ затверджує положення про ТЦК та СП, визначаючи їх як органи, що виконують завдання у сфері оборони, мобілізації та соціальної підтримки військовослужбовців. Постанова прямо вказує, що ТЦК та СП є правонаступниками військових комісаріатів і підпорядковуються Міністерству оборони України та Командуванню Сухопутних військ ЗСУ, що підкреслює їхній статус як частини військової структури управління.
3. Наказах Міністерства оборони України та Генерального штабу ЗСУ: Через такі накази Міністерство оборони регулює структуру та специфіку роботи ТЦК та СП, затверджуючи штатний розклад, обов'язки та правила підпорядкування в системі військового управління.
Таким чином, ТЦК та СП функціонують як військові органи управління, що забезпечують мобілізацію та підтримку військовослужбовців, діючи в межах повноважень, встановлених законами та постановами уряду України.