ПУБЛІЧНИЙ ЗВІТ НАЧАЛЬНИКА ЖИТОМИРСЬКОЇ РАЙОННОЇ ВІЙСЬКОВОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ ЮРІЯ ТАРАСЮКА ЗА ПІДСУМКАМИ РОБОТИ У 2024 РОЦІ
ВСТУП
Житомирська районна державна адміністрація, здійснюючи делеговані та власні повноваження, у 2024 році спрямовувала свою діяльність на виконання положень Конституції України та законів України «Про місцеві державні адміністрації», «Про державну службу», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про запобігання корупції», забезпечення реалізації заходів, визначених актами та дорученнями Президента України, Кабінету Міністрів України, розпоряджень голови обласної державної адміністрації та власних розпорядчих документів.
Відповідно до статті 4 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року№ 68/2022 «Про утворення військових адміністрацій» Житомирська районна державна адміністрація та голова Житомирської районної державної адміністрації набули статусу районної військової адміністрації та начальника районної військової адміністрації.
Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», Житомирська районна військова адміністрація отримала повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.
З 24 лютого 2022 року всі зусилля Житомирської районної військової адміністрації були направлені на допомогу Збройним Силам України, виконання мобілізаційних заходів, збереження стабільної суспільно-політичної та соціально-економічної ситуації на території району, недопущення панічних настроїв, формування патріотичних почуттів у громадян та допомога внутрішньо переміщеним особам, які розмістилися на території району. З Житомирською районною радою, сільськими, селищними, міськими головами району було налагоджену тісну співпрацю та взаємодію з виконання цих питань.
ЗВІТ ЖИТОМИРСЬКОЇ РАЙОННОЇ ВІЙСЬКОВОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
За сприяння начальника Житомирської районної військової адміністрації у 2024 році було проведено наступну роботу:
За напрямком управління персоналом
Станом на 31 грудня 2024 року гранична та штатна чисельність працівників Житомирської райдержадміністрації – 220 одиниць (39 – в апараті, 181 - у структурних підрозділах). Фактично працює 157 працівників (145 – державних службовців, 12 – не державних службовців). 63 вакантні посади.
Конкурси на зайняття вакантних посад державної служби в райдержадміністрації не проводилися, так як з 24 лютого 2022 року призупинена робота Єдиного порталу вакансій державної служби на період воєнного стану.
Підготовлено документи:
- для призначення 25 державних службовців;
- для звільнення 18 державних службовців;
- для присвоєння рангів 16 державним службовцям.
Підготовлено проєкти розпоряджень начальника райвійськадміністрації та наказів керівника апарату райдержадміністрації:
- про зміни у структурі райдержадміністрації – 5;
- про встановлення надбавки за вислугу років – 46 державним службовцям;
- про надання різних видів відпусток та компенсації за відпустки - 175 державним службовцям.
119 державних службовців підвищили кваліфікацію за професійними, короткотерміновими програмами підвищення кваліфікації та шляхом самоосвіти (109 – в апараті райдержадміністрації, 10 - керівники структурних підрозділів із статусом юридичної осіб публічного права).
Здійснювався облік військовозобов’язаних відповідно до вимог чинного законодавства. Надіслано 10 повідомлень про зміну облікових даних у РТЦК та СП. Оформлено та надіслано до Житомирського ОМТЦК та СП документи по бронюванню 2 військовозобов’язаних апарату райдержадміністрації.
Надіслано документи для проведення спеціальної перевірки 7 державних службовців райдержадміністрації, які претендують на зайняття посад державної служби категорії «Б».
У лютому 2024 року проведено звірку військовозобов’язаних з Житомирським ОМТЦК та СП, у липні 2024 року – з Житомирським РТЦК та СП.
Підготовлено звіти з питань управління персоналом та військового обліку у 2024 році.
Щодо забезпечення розгляду звернень громадян
На виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 11.11.2024
№ 266 «Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008», Житомирська районна військова адміністрація повідомляє, що заходи щодо забезпечення розгляду звернень громадян у Житомирській районній військовій адміністрації протягом 2024 року проводились у порядку, визначеному Конституцією України, Законом України
«Про звернення громадян» (зі змінами), Указом Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та іншими нормативно-правовими актами, що регламентують роботу із зверненнями громадян.
Протягом січня-грудня 2024 року до Житомирської районної військової адміністрації надійшло 1715 звернень громадян, що на 23% менше порівняно з аналогічним періодом 2023 року.
За результатами аналізу виду звернень з’ясовано, що у звітному періоді до районної військової адміністрації надійшло: письмових звернень 1655, усних -
60. За видами: заяв - 1706, скарг - 9. За суб’єктом: індивідуальних - 1693, колективних - 22. За результатами розгляду позитивно вирішено 806 звернень громадян, надано роз’яснення на 865 звернення. На контролі перебуває 44 звернення громадян.
Переважна більшість звернень громадян стосувалася надання матеріальної, гуманітарної допомоги, соціальних виплат найменш захищеним верствам населення, благоустрою території, ремонту доріг.
Розподіл звернень за галузями:
Соціальна політика. Соціальний захист населення: отримання соціальних виплат, матеріальної допомоги (883). Комунальне господарство: благоустрій територій, будівництво та ремонт доріг (49), теплопостачання(6), електропостачання (34), газопостачання (21), водопостачання, водозабезпечення
(14); сімейна та гендерна політика. Захист прав дітей (86); земельні питання (34); освіта, виховання, навчання дітей, діяльність закладів освіти (52); діяльність органів місцевого самоврядування (18)
Найбільше звернень надійшло від: Любарської громади (285); Хорошівської громади (199); Брусилівської громади (104). Найменше звернень надійшло від: Потіївської громади (4); Харитонівської громади (7); Квітневої громади (7).
На виконання вимог чинного законодавства для прийому усних звернень громадян у телефонному режимі в Житомирській районній військовій адміністрації створена та щоденно працює «гаряча лінія» (т.42-47-03), на яку протягом січня-грудня 2024 року звернулося 12 громадян Житомирського району. Питання з якими зверталися громадяни: надання матеріальної допомоги, благоустрій території, ремонт дороги, стихійна торгівля, отримання компенсації за пошкоджене майно.
Усі звернення, які надійшли на телефонну «гарячу лінію» начальника районної військової адміністрації зареєстровані та опрацьовані.
Розпорядженням начальника Житомирської районної військової адміністрації від 10 червня 2024 року №133 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян в Житомирській районній державній адміністрації на 2024 рік» затверджено графік, яким передбачено проведення особистих та виїзних прийомів громадян посадовими особами. Графік прийому доведений до відома громадян.
Протягом звітного періоду начальником районної військової адміністрації проведено 24 особистих прийомів та 24 виїзних прийомів громадян. Розглянуто та надано відповідь на 60 звернень громадян.
При військовій адміністрації утворено постійно діючу комісію з питань розгляду звернень громадян, згідно плану роботи якої було проведено 12 засідань.
Стан роботи із зверненнями громадян розглядався на засіданнях колегії райдержадміністрації 23 лютого 2024 року та 03 вересня 2024 року. За результатами колегії видані розпорядження начальника районної військової адміністрації від 29 лютого 2024 року № 49 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян протягом 2023 року» та від 09 вересня 2024 року № 206 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян протягом I півріччя 2024 року», дані відповідні доручення керівникам структурних підрозділів райдержадміністрації.
Відповідно до розпорядження начальника районної військової адміністрації від 29 лютого 2024 року № 48 «Про затвердження графіків
перевірок дотримання законодавства про звернення громадян на 2024 рік» протягом 2024 року проведено «День контролю», в рамках якого здійснено перевірку організації роботи зі зверненнями громадян у 11 структурних підрозділах Житомирської РВА. Підготовлено аналітичні довідки та доведено до керівників структурних підрозділів для поліпшення організації роботи із зверненнями громадян.
Керівництвом районної військової адміністрації взято під особистий контроль розгляд письмових та усних звернень, які надходять від жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня», Героїв України, учасників бойових дій, внутрішньо переміщених осіб, осіб з інвалідністю, інших незахищених категорій громадян.
Серед авторів звернень, які зазначили свій соціальний стан, категорію та стать, протягом аналізованого періоду найбільше звернулось пенсіонерів (219), осіб з інвалідністю, учасників війни та бойових дій (54), багатодітних сімей (28), безробітних (12), членів сімей загиблих військовослужбовців, вдів (2).
Усі звернення, що надійшли до Житомирської районної військової адміністрації протягом 2024 року зареєстровано, опрацьовано та надано відповідь у встановлені законодавством терміни.
На офіційному вебсайті РВА в рубриці «Звернення громадян» громадяни можуть ознайомитись із нормами чинного законодавства, щоквартальними інформаційно-аналітичними довідками про роботу із зверненнями громадян.
Щодо проведених колегій Житомирською райдержадміністрацією
У 2024 році у зв’язку з продовженням строку дії воєнного стану було проведено 2 засідання колегії Житомирської райдержадміністрації.
Питання, які виносились на колегію:
- Про підсумки роботи із зверненнями громадян протягом 2024 року.
- Про стан здійснення виконавчими органами та посадовими особами місцевого самоврядування району делегованих повноважень органів виконавчої влади, визначених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» за 2024 рік.
Сектор фінансів
Незважаючи на пов’язані з воєнним станом змін у бюджетному і у податковому законодавстві, за результатами 2024 року, в цілому досягнуто перевиконання запланованих показників доходів бюджету.
Так, всього до загального фонду Житомирського районного бюджету за 2024 року надійшло 3706,36 тис. грн., що становить 102,82 % від уточненого плану на відповідний період, перевиконання склало 104,51 тис. гривень.
У тому числі: до загального фонду районного бюджету надійшло трансфертів в загальній сумі 3543,80 тис. грн., зокрема у вигляді:
- субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення окремих видатків районної ради спрямованих на виконання повноважень в сумі 1449,30 тис. грн.;
- та інші субвенції з місцевого бюджету в сумі 2094,50 тис. гривень.
Крім того, до загального фонду районного бюджету (без урахування трансфертів) надійшло 267,08 тис. грн., виконання плану забезпечено на 164,29%, перевиконання склало 104,51 тис. гривень.
Найсуттєвішу питому вагу у власних надходженнях загального фонду становили, зокрема:
- орендна плата за користування майновим комплексом, що перебуває у комунальній власності – 152,53 тис. грн. (тобто 195,55%);
- орендна плата за водні об’єкти (їх частини), що надаються в користування на умовах оренди в сумі 85,97 тис. грн. (тобто 127,23%);
- та інші надходження - 25,16 тис.грн. (тобто 148,00 %).
До спеціального фонду районного бюджету всього надійшло 11757,84 тис. грн., що становить 5112,11 % від уточненого плану на відповідний період, перевиконання склало 11527,84 тис. гривень.
Вказані надходження сформовані за рахунок:
- відчуження майна, що перебувало в комунальній власності (11574,34 тис.грн.);
- продаж земельної ділянки несільськогосподарського призначення, що перебувала у комунальній власності (183,50 тис.грн).
За результатами 2024 року районним бюджетом проведено видатків на загальну суму 5240,23 тис. грн., з яких 4940,23 тис. грн. склали видатки загального фонду та 300,00 тис. грн. – видатки спеціального фонду.
Юридичний напрямок
Юридичний відділ апарату районної державної адміністрації здійснював свою діяльність відповідно до законодавства України, постанов Кабінету Міністрів України, розпоряджень голови районної державної адміністрації та інших нормативно-правових актів, також перевірялись проєкти розпоряджень начальника районної військової адміністрації та накази керівника апарату районної державної адміністрації на відповідність вимогам законодавства України. Надавались правові консультації та розʼясненя з питань, повʼязаних із діяльністю райдержадміністрації.
Юридичним відділом здійснювалось представництво інтересів Житомирської районної державної адміністрації у судах різних юрисдикцій відповідно до положень чинного законодавства України.
Основна мета:
- Захист прав та інтересів державного органу;
- Виконання судових рішень у встановлені строки.
Було розглянуто передачу об'єктів права державної та комунальної власності які здійснюються відповідно до положень Земельного кодексу України, Закону України «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності» та інших нормативно-правових актів.
За напрямком інформаційної діяльності
Протягом звітного періоду на офіційній сторінці Житомирської районної військової адміністрації в мережі Facebook та на офіційному веб-сайті Житомирської районної військової адміністрації розміщувалась актуальна інформація районного, обласного, Всеукраїнських рівнів.
Всього на офіційній сторінці у Фейсбуці розміщено більше 3500 та на веб сайті близько 3000 інформаційних друкованих та відеоматеріалів, 70 офіційних звернень начальника Житомирської районної військової адміністрації. Висвітлено понад 140 заходів, які відбулися за участю керівництва ЖРДА.
Систематично наповнювалися рубрики, розділи веб-сайту адміністрації власним інформаційним контентом та матеріалами, підготовленими структурними підрозділами РДА.
В рамках проведення інформаційних кампаній щоденно розміщувалися матеріали в рубриках «Децентралізація», «Безбар’єрність», «Стоп шахрайство»,
«Україна-ЄС», «Дія. Цифрова освіта», «Прозорість та підзвітність», «Протимінна безпека», «єПідтримка», «Ти як», «Пліч-о-пліч Всеукраїнські шкільні ліги»,
«Кібербезпека» тощо. Щодо проведення інформаційних кампаній сектор звітував в режимі онлайн Управлінню інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Житомирської ОВА.
Власними силами було відзнято, змонтовано та розміщено на каналі You- Tube, а також у Тік-Ток 45 відеороликів.
Особливу увагу було приділено рубрикам соціального захисту, ветеранської політики, служби у справах дітей, мобілізаційної роботи, охорони здоров’я, інформування ВПО.
Сектор інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Житомирської районної державної адміністрації налагодив тісну співпрацю з територіальними громадами Житомирського району, а також місцевими ЗМІ.
Спільно з радником Житомирської районної військової адміністрації Наталією Колєновою було проведено 3 навчання з основних правил інформаційної гігієни в умовах війни, кібербезпеки, роботи з сайтами органів державної та місцевої влади.
В рамках відзначення Дня журналістів України було підготовлено подання на відзначення подяками Житомирської районної військової адміністрації кращих спеціалістів у громадах району.
Сектор інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Житомирської районної державної адміністрації у своїй роботі суворо дотримується принципів прозорості, об’єктивності та відкритості. Ми зосереджені на своєчасному та достовірному інформуванні громадськості про діяльність районної адміністрації, забезпечуючи право громадян на отримання повної та правдивої інформації.
Наша команда керується принципами етичності, неупередженості та професійності, спрямовуючи свої зусилля на створення умов для ефективного діалогу між владою та громадськістю. Ми прагнемо до побудови довіри, зміцнення співпраці та сприяння розвитку демократичного суспільства.
Дотримання цих принципів є основою нашої роботи, що забезпечує відкритість та ефективність комунікацій навіть у складних умовах сьогодення.
Відділ освіти, охорони здоров’я, культури і спорту
На виконання доручення начальника Житомирської районної військової адміністрації від 20.01.2025 року інформуємо про роботу відділу освіти, охорони здоров’я, культури та спорту за 2024 рік.
Відділ освіти, охорони здоров’я, культури та спорту Житомирської райдержадміністрації, керуючись Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами та іншими нормативно-правовими документами Міністерства освіти і науки України, розпорядженнями обласної і районної державних адміністрацій, а також положенням про відділ, у 2024 році реалізовував державну політику в галузі освіти, охорони здоров’я, культури та спорту з урахуванням особливостей соціально-культурного середовища Житомирського району в умовах запровадження військового стану в Україні.
Освіта
У 2024 році функціонування освітньої галузі Житомирського району забезпечувалося 215 закладами загальної середньої освіти та 229 закладами дошкільної освіти. Особлива увага приділялась безпечним умовам перебування учасників освітнього процесу у навчальних закладах, зокрема: аналізувалась робота громад у частині встановлення автоматизованих систем охоронного обладнання «тривожна кнопка», належного утримання та готовності до використання за призначенням захисних споруд цивільного захисту у закладах освіти.
У лютому-квітні 2024 року відділом освіти, охорони здоров’я, культури та спорту проведено змагання «Всеукраїнські шкільні ліги «Пліч-о-пліч»: організація шкільних та територіальних етапів змагань, проведення ІІІ (районного) етапу змагань, організація участі переможців районного етапу в четвертому (обласному) етапі змагань. Забезпечено судівство районних змагань
«Пліч-о-пліч» суддями вищої категорії, залучено голову Всеукраїнської федерації черліденгу. На V (всеукраїнському) етапі команда Коростишівського ліцею №5 показала блискучі результати, завоювавши срібну медаль у змаганнях зі спортивного орієнтування.
У травні 2024 року відділом була надана методична допомога в організації пришкільних таборів із денним перебуванням дітей Житомирського району.
У червні 2024 року, До Дня захисту дітей, організовано безкоштовний показ фільму «Гарфілд у кіно» у дитячому спеціалізованому кінотеатрі ім. І.Я. Франка для дітей сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, батьки яких загинули під час виконання бойових дій.
Щомісячно проводився моніторинг: з виконання Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору; реалізації прав ВПО на освіту в закладах освіти Житомирського району; проведення безпекових заходів у закладах освіти Житомирського району; виконання заходів для збільшення фонду захисних споруд цивільного захисту закладів освіти.
Щоквартально – моніторинг із впровадження експериментального проєкту «Спеціаліст з безпеки в освітньому середовищі» в закладах освіти, виконання регіонального плану заходів щодо повернення дітей, які перебувають у КНП "Житомирський спеціалізований будинок дитини для дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків".
У вересні 2024 року створено 60 карток керівників органів управління освітою на рівні територіальних громад Житомирського району в автоматизованому інформаційному комплексі освітнього менеджменту (АІКОМ).
У жовтні 2024 року відділом було організовано та проведено захід до Дня працівників освіти на базі КУ «Центр культури та творчості» Новогуйвинської селищної ради.
У листопаді 2024 року відділом організовано та проведено, спільно з Житомирським районним управлінням ГУ ДСНС у Житомирській області, онлайн-нараду з керівниками відділів освіти та культури Житомирського району з питань безпеки під час новорічних та різдвяних свят.
У грудні 2024 року, з ініціативи відділу, освітяни та школярі Житомирського району долучилися до акції «Літературний полігон», у рамках якої було зібрано та передано понад 200 україномовних книг для поповнення бібліотечного фонду військової частини 52 гарнізонного будинку офіцерів.
Охорона здоров’я
Систему медичного обслуговування населення в Житомирському районі забезпечує 97 медичних закладів та установ: 4 стаціонарні заклади, 24 центри первинної медико-санітарної допомоги.
Протягом 2024 року у громадах Житомирського району організовувалися виїзні кампанії по забору крові та її еритроцитарних компонентів згідно з графіками.
Відділом освіти, охорони здоров’я, культури та спорту проведено засідання районної ради з питань протидії туберкульозу та ВІЛ-інфекції/СНІДу за участю керівників КНП «Обласний спеціалізований центр» Житомирської обласної ради та КНП «Обласний протитуберкульозний диспансер» Житомирської обласної ради, голів територіальних громад, представників закладів охорони здоров’я Житомирського району.
Організовано участь представників Центру Екстреної Медичної Допомоги та Медицини Катастроф Житомирської обласної ради в оперативно-тактичних навчаннях.
Розроблено план додаткових заходів імунізації проти кашлюку та правцю серед дитячого населення Житомирського району.
Зібрано та узагальнено інформацію про визначення спроможної мережі закладів охорони здоров’я, проведено аналіз щодо потреб населення Житомирського району у доставці ліків.
Окрема увага приділялась спорудам цивільного захисту у закладах охорони здоров’я, надавалися рекомендації щодо їх облаштування, аналізувався стан готовності.
Культура
Реалізації державної політики у сфері культури, туризму, охорони культурної спадщини у Житомирському районі здійснюється діяльністю 24 музеїв, 397 установами клубного типу, 304 бібліотеками, 2 театрами, 1 філармонією, 21 школою естетичного виховання, з яких 11 музичних шкіл, 8 мистецьких, 2 художніх.
Охорона національної та культурної спадщини – один із пріоритетних напрямків діяльності відділів культури територіальних громад району. На державному обліку у Житомирському районі знаходяться 1749 об’єктів культурної спадщини: 159 об’єктів архітектури та містобудування, 1017 об’єктів історії, 467 об’єктів археології, 95 об’єктів монументального мистецтва, 7 об’єктів садово-паркового мистецтва, 4 ландшафтні пам’ятки культурної спадщини.
Відділом освіти, охорони здоров’я, культури та спорту у 2024 році щомісячно проводився моніторинг стану збереження пам’яток національного значення, які розташовані в межах Житомирського району, об’єктів культурної спадщини, що знаходяться на правах користування або у власності релігійних громад на території району. Щомісяця опрацьовувалися дані щодо розроблення та затвердження в установленому порядку науково-проєктної документації з визначення меж і режимів використання пам’яток місцевого значення та їх зон охорони.
На постійній основі узагальнювалася інформація: про демонтаж пам’ятників та перейменування вулиць; реєстрацію статутів релігійних організацій у новій редакції; пошкоджені пам’ятки культурної спадщини, які постраждали внаслідок російської агресії за період 2022-2024 рік у громадах Житомирського району; про цифровізацію музейних експонатів; про методологію використання мов національних меншин; про розробку та затвердження історико-архітектурних опорних планів у громадах Житомирського району.
Надано рекомендації та проведено узагальнення щодо відзначення державних свят та пам’ятних дат у 2024 році в територіальних громадах району. Підготовлено та проведено презентацію першого повного видання книги
Івана Огієнка «Українська культура» на базі Будинку культури Новогуйвинської селищної ради.
Організовано та проведено виїзні заходи громадами «Стежками ментального здоров’я Житомирського району».
Відділом організовано та проведено на базі Житомирської РДА:
- Майстер-клас з виготовлення оберегів для захисників;
- Виставку народних майстрів Брусилівської та Глибочицької територіальних громад;
- Меморіальний захід до Дня вшанування пам’яті Героїв Небесної Сотні;
- Урочистий мітинг до Дня Державного Прапора України, з залученням військового оркестру Житомирського військового інституту імені Сергія Корольова та Телекомпанії Союз-TV;
- Урочистий захід з нагоди Дня Захисників та Захисниць України;
- Показ фільму режисера Алана Бадоєва «Довга доба», приуроченого 1000 днів від початку повномасштабного вторгнення російської федерації в Україну;
- Виставку Десантно-штурмових військ ЗСУ.
До різдвяних та новорічних свят відділом організовано проведення:
- Інтерактивної вистави на базі Житомирського музичного фахового коледжу ім. В. Косенка «Новорічне диво» для дітей, позбавлених батьківського піклування;
- Показ анімаційного фільму «Переліт» у спеціалізованому дитячому кінотеатрі ім. І.Я. Франка для дітей загиблих героїв;
- Дозвілля для дітей, батьки яких загинули під час виконання військового обов’язку, на базі дитячого розважального комплексу «Країна мрій».
Спорт
Спортивна інфраструктура району становить найбільшу і найвагомішу частку матеріально-технічної бази фізичної культури і спорту. Спортивні споруди виконують ряд функцій, серед яких головними є навчальна, навчально- тренувальна і змагальна, а доповнюючими – оздоровча та видовищна.
Протягом року опрацьовувалась інформація щодо функціонуючих закладів позашкільної освіти у сфері фізичної культури та спорту, зокрема дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спортивних об’єктів Житомирського району, потреб для забезпечення їх роботи; було впорядковано перелік комунальних установ галузі фізичної культури та спорту району.
Проведено консультації з відповідальними з питань фізичної культури та спорту громад Житомирського району з питань інфраструктури для занять адаптивним спортом, обліку спортивних споруд, своєчасного внесення відповідної інформації про спортивні споруди до Державного реєстру, відповідно до постанови від 16.02.2024 року №176.
У рамках реалізації соціального проєкту «Активні парки – локації здорової України» відділом освіти у 2024 році проводилося підписання договорів, організація навчання координаторів у Пулинській, Глибочицькій, Городоцькій та Березівській громадах. Щомісяця проводився детальний аналіз використання коштів субвенції в рамках реалізації соціального проєкту «Активні парки-локації здорової України».
Надано допомогу у впровадженні та здійснено контроль з реалізації Всеукраїнської програми ментального здоров’я за ініціативи Першої леді України Олени Зеленської «Ти як?» в громадах Житомирського району.
Присвоєно ІІ спортивні розряди 26 спортсменам.
Проведено оновлення бази даних верифікаторів 1 рівня.
Створено раду з питань національної та громадянської ідентичності при Житомирській районній державній адміністрації та громадах Житомирського району.
Служба у справах дітей
На виконання доручення начальника Житомирської районної військової адміністрації від 20.01.2025 надаємо звіт про проведену роботу службою у справах дітей Житомирської райдержадміністрації протягом 2024 року.
Станом на 31.12.2024 на території Житомирського району функціонує 45 прийомних сімей та 25 дитячих будинків сімейного типу, в яких виховується 241 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Протягом 2024 року влаштовано 26 дітей в дитячі будинки сімейного типу та 23 дітей в прийомні сім’ї.
Створено 4 дитячих будинки сімейного типу (Пулинська ТГ, Романівська ТГ, Хорошівська ТГ, Брусилівська ТГ).
Створено - 9 прийомних сімей на території: Березівської ТГ, Корнинської ТГ, Курненської ТГ, 2 Любарської ТГ, Новоборівської ТГ, Пулинської ТГ, Романівської ТГ, Тетерівської ТГ.
На території Житомирського району тимчасово проживають ВПО: 4 прийомні сім’ї (2 Любарська, 1 Хорошів, 1 Корнин) та 1 дитячий будинок сімейного типу (Оліївська).
Протягом 2024 року працівниками служби проведено 88 рейдів, обстежено умови проживання 25 дитячий будинок сімейного типу та 45 прийомних сімей.
Станом на 31.12.2024 року на місцевому обліку дітей, які можуть бути усиновлені, перебуває 260 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, на регіональному – 251 (з них 23 дитини мають інвалідність). Впродовж 2024 року поставлено на місцевий облік з усиновлення 78 дітей.
У 2024 році громадянами України усиновлено 13 дітей, які перебували на обліку з усиновлення у службі у справах дітей Житомирської райдержадміністрації.
На кінець звітного періоду на території Житомирського району проживає 127 усиновлених дітей у 100 сім'ях.
Протягом звітного періоду було обстежено 54 сім’ї, в яких виховуються 65 дітей. За результатами обстеження складено відповідні звіти про умови проживання та виховання усиновлених дітей.
Протягом 2024 року на облік кандидатів в усиновлювачі у службі у справах дітей Житомирської райдержадміністрації поставлено дванадцять подружніх пар, які за поданням служби у справах дітей Житомирської районної державної адміністрації Житомирської області, пройшли курс підготовки з питань виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та отримали позитивні рекомендації. Одну одиноку громадянку та одну подружню пару поставлено на облік кандидатів в усиновлювачі без проходження відповідного навчання, оскільки вони всиновили своїх вихованців.
Станом на 31.12.2024 на обліку кандидатів в усиновлювачі в Житомирському районі перебуває 11 подружніх пар.
Збільшується кількість звернень громадян України, які виявили бажання усиновити дитину (дітей) дружини /чоловіка – (усиновлення дітей, які проживають з одним із батьків і усиновлені вітчимом (мачухою), так за 2024 рік таких звернень було 61 щодо усиновлення 79 дітей.
Протягом звітного періоду працівниками служби у справах дітей Житомирської райдержадміністрації прийнято участь у 121 судовому засіданні по 73 судових справах щодо усиновлення дітей.
У 2024 році за поданням служби у справах дітей райдержадміністрації провчено 11 подружніх пар та 2 одинокі громадянки як кандидати в прийомні батьки, батьки-вихователі.
Спеціалістами служби у справах дітей райдержадміністрації продовжується робота в ЄІАС «Діти», проводиться щоденний моніторинг щодо кількісного та якісного наповнення інформацією про дітей, які перебувають на обліку.
Управління соціального захисту
Управління соціального захисту населення Житомирської райдержадміністрації згідно з чинним законодавством здійснює призначення та виплату 19 видів соціальних допомог. Починаючи з 18.09.2023 Мінсоцполітики впроваджено в промислове середовище програмне забезпечення «Єдина інформаційна система соціальної сфери (далі – ЄІССС), яке дозволяє спеціалістам на удосконаленому рівні здійснити призначення 10 видів допомог.
По 22 справах згідно з Указом Президента прийнято рішення про присвоєння почесного звання «Мати-героїня», 4 особам встановлено статус осіб, які постраждали від торгівлі людьми.
На території Житомирського району надається 18 базових соціальних послуг органами місцевого самоврядування.
На сьогодні базові соціальні послуги надаються 7 обласними установами та 8 установами не державного сектору, а також органами місцевого самоврядування.
Відповідно до обліку багатодітних сімей в Житомирському районі станом на 1 січня 2025 року перебуває 6547 сімей, в якій виховується 22176 дітей. У 2024 році управлінням соціального захисту населення було виписано та продовжено термін дії 3932 посвідчення батькам та дітям з багатодітних сімей.
У 2024 році оздоровлено 381 дитина Житомирського району, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки.
За кошти міжнародних спонсорів в закладах відпочинку республіки Польща, Естонія, ФРН відпочили 52 дитини пільгових категорій: діти учасників бойових дій, члени сім’ї загиблих захисників/захисниць України, діти військовослужбовців, які пропали безвісти в зоні бойових дій та інші пільгові категорії.
Органами місцевого самоврядування Житомирського району в 2024 році було виділено 9244500,00 грн на відпочинок дітей.
За 2024 рік прийнято 1829 заяв на встановлення статусу внутрішньо переміщеної особи (ВПО) та призначено 4094 особі допомогу на проживання як внутрішньо переміщеним особам. Державу соціальну допомогу на суму 136248172,00 грн отримали 9627 громадян.
За звітний період було прийнято 459 заяв для забезпечення (грошової компенсації) допоміжних засобів реабілітації (технічних та інших засобів реабілітації) осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення.
Прийнято документів для встановлення статусу ветерана праці - 3, діти війни – 12.
Прийнято та опрацьовано 11 заяв на відшкодування вартості витрат на поховання учасників бойових дій, інвалідів війни.
Прийнято 34 заяви на санаторно-курортне лікування громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи, та 7 заяв на компенсацію за невикористану путівку.
Прийнято документів для встановлення статусу та заміни посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи усіх категорій - 98.
Проведено 497 виплат щорічної та додаткової чорнобильської відпустки; 6 грошових компенсацій на потерпілих дітей; 3796 особам - компенсації вартості продуктів харчування; компенсації за шкоду, .заподіяну здоров'ю, та допомоги на оздоровлення 1633; виплату допомоги при скороченні особам, постраждалим від наслідків аварії на ЧАЕС - 3 виплати.
Ветеранська політика
На виконання доручення начальника Житомирської районної військової адміністрації від 20.01.2025 надаємо звіт про проведену роботу відділом з питань ветеранської політики Житомирської райдержадміністрації за 2024 рік.
У звітному періоді відділом з питань ветеранської політики Житомирської райдержадміністрації (далі – Відділ) проводилась робота щодо реалізації державної ветеранської політики.
Щотижня проводиться моніторинг та наповнення даних по загиблих військовослужбовцях та членах сімей загиблих.
Щомісяця здійснюється збір даних для узагальнення та уточнення щодо видатків місцевих бюджетів, спрямованих на фінансування місцевих програм соціального захисту військовослужбовців, ветеранів війни та їх родин, членів сімей загиблих (померлих) захисників і захисниць України.
Щоквартальне подання інформації щодо здійснення заходів із забезпечення соціальних гарантій військовослужбовців та ветеранів війни, зокрема з питань забезпечення їх права на житло та звіту щодо кількості осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників бойових дій, які перебували на квартирному обліку в органах місцевого самоврядування за місцем реєстрації у списках на позачергове та першочергове забезпечення житлом.
На постійному контролі знаходиться впровадженню в ЦНАПах територіальних громад Адмінсервіс веретеран за принципом «єдиного вікна» відповідно до методичних рекомендацій щодо надання адміністративних послуг ветеранам війни та особам, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
На виконання доручення ОДА здійснюється щомісячний контроль щодо надання інформації про наявність Меморіальних комплексів загиблим (померлим) захисникам України розміщених на території громад Житомирського району.
Вивчаються зміни щодо окремих питань діяльності структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій та виконавчих органів місцевих рад, на які покладено функції з питань ветеранської політики відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.05.2024 №493 та зміни в законодавстві щодо діяльності структурних підрозділів, на які покладені функції з питань ветеранської політики.
За 2024 рік відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.04.2024 №416, відділом прийнято та опрацьовано 1102 заяви з пакетами документів на встановлення статусів «Особи з інвалідністю внаслідок війни» та «Члена сім´ї загиблого Захисника чи Захисниці України».
За звітний період видано 543 посвідчення «Члена сім´ї загиблого Захисника чи Захисниці України», 486 посвідчень (в тому числі продовжено) «Особи з інвалідністю внаслідок війни», та лист – талони на проїзд.
Видано 130 довідок військовослужбовцям в ТЦК та СП Житомирського району для встановлення статусу «Учасника бойових дій».
Проведено 10 засідань комісій з відбору кандидатів на посади фахівця з супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб. За результатами яких рекомендовано до працевлаштування 10 кандидатів на посади фахівця до восьми територіальних громад району.
Відповідно до Порядку та умов забезпечення соціальної та професійної адаптації осіб, які звільняються або звільнені з військової служби, з числа ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, членів сімей таких осіб, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 червня 2017 р. № 432, навчання пройшли 6 чоловік з числа ветеранів та членів їх сімей.
Відділом та громадами району ведеться постійна робота по налагодженню співпраці шляхом надання роз´яснень та консультацій з питань державної ветеранської політики.
Ведення державного реєстру виборців
Відповідно до Закону України “Про Державний реєстр виборців” основними завданнями відділу є ведення персоніфікованого обліку виборців, складання списків виборців для проведення виборів різних рівнів, а також ведення обліку виборчих дільниць, утворених на постійній основі.
Протягом звітного періоду робота відділу була спрямована на забезпечення ведення Реєстру, що передбачало проведення в режимі записування таких дій: внесення запису про виборців, внесення змін до персональних даних Реєстру, знищення запису, використання візуального та автоматизованого контролю повноти та коректності персональних даних.
Проведено актуалізацію відомостей про найменування нових та перейменування вулиць (проспектів, площ, провулків тощо), присвоєння номерів новим будинкам і зміну нумерації існуючих будинків, записів про зміни у персональних даних виборців, недієздатних, скасування та набуття громадянства, померлих. Забезпечено прийом документації періодичного поновлення персональних даних Реєстру.
За звітний період зареєстровано 1504 вхідних, 1172 відомості періодичного поновлення та 1011 вихідних документів.
Завантажено та опрацьовано відомості періодичного поновлення за 2022- 2024 роки загальною кількістю 4640 відомостей та опрацьовано 77587 записів про виборців, наданих відповідними органами, закладами, установами (згідно вимог ст. 22 Закону України “Про Державний реєстр виборців” в електронному та паперовому вигляді за встановленими Постановою ЦВК формами).
Проставлено 614 висновків по кратним включенням.
Створено та опрацьовано 539 запитів до відділів ДМС, органів реєстрації, судів та ВДРАЦС.
Опрацьовано 3426 звернення засобами АІКС, 1285 переадресування від інших відділів. Внесено 1679 висновків в аналізі розбіжностей, виправлено 1346 помилок в екрані “Контроль достовірності даних”.
Направлено листи до сільських, селищних, міських рад щодо підтвердження нумерації будинків. Внесено відомості про зміни в адресному реєстрі - 2460, опрацьовано 910 змін. Створено та змінено 431 геометрій та маркерів в ГІС.
Опрацьовано 290 змін довідника виборчих дільниць на постійній основі та сформовано подання до ЦВК.
Підготовлено та виконано 1381 наказ.
Протягом звітного періоду уточнювалися дані та вносилися відповідні зміни у довідник виборчих дільниць на постійній основі (звичайних та спеціальних) в Житомирському районі.
Підготовлено та надіслано щомісячну інформацію до відділу адміністрування ОВА за період з 01.11 по 30.11.2024 р., з 01.12 по 31.12.2024
- щодо функціонування відділу;
- щодо пошкоджених виборчих дільниць;
- щодо забезпечення належного обліку обладнання.
Проведено щоквартальні заходи по КСЗІ, які відображені в журналі обліку подій та робіт, оновлювалась інформація в журналі обліку та руху криптографічних засобів інформації в зв’язку з кадровими змінами. Оновлено розпорядчі документи, що стосується кадрових змін.
Здійснено підшивку документації відділу в кількості 78 справ.
В телефонному режимі проводилася робота з суб’єктами подання щодо вчасного та коректного надання інформації періодичного поновлення.
Напрямок цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації
На опрацювання доручення начальника Житомирської районної державної адміністрації Житомирської області від 20.01.2025 року надаємо звіт про проведену роботу відділом з цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації та організації діяльності центрів надання адміністративних послуг Житомирської районної державної адміністраціїЖитомирської області (далі – Відділ) протягом 2024 року.
За звітний період до відділу надійшли та були опрацьовані, відповідно до встановлених законом строків звернення, скарги та запити від різних організацій. На постійному контролі перебуває рішення ради оборони щодо забезпечення працездатності базових станцій мобільного зв‘язку, розташованих на території Житомирської області, в умовах відключень електроенергії. Забезпечується взаємодія з територіальними громадами та операторами мобільного зв‘язку щодо підключення базових станцій мобільного зв‘язку до вільних потужностей генераторів, які встановлені на об‘єктах комунальних підприємств та організацій.
Відбувається щотижневе звітування про підключення базових станцій мобільного зв‘язку шляхом заповнення електронної таблиці.
Станом на сьогодні відкрито і функціонують центри надання адміністративних послуг в кожній територіальній громаді Житомирського району.
Продовжується створення корпоративних скриньок (за потреби) посадовим особам Житомирської райдержадміністрації, допомога і консультації з питань використання.
Протягом 2024 року працівниками Відділу було опрацьовано та систематизовано 8128 реєстраційних справ, які знаходяться на зберіганні у Відділі.
Здійснюються регулярні виїзди до архівів де зберігаються реєстраційні справи на території Житомирського р-н, задля впорядкування та організації подальшої роботи з реєстраційними справами.
Відділом систематично проводяться інструктажі з працівниками адміністрації, а також наголошується органам місцевого самоврядування про дотримання вимог законодавства в інформаційній сфері та постійному дотриманні правил кібергігієни.
Приймали участь в опрацювані інформація щодо "Програми комплексного відновлення території Житомирської області на 2024 - 2030 рр.".
Надалі триває співпраця з Центральним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Київ) з приводу передачі реєстраційних справ.
Надано допомогу в технічному забезпеченні офіційних заходів та приймали участь організації у Конгресі місцевих та регіональних влад на базі Житомирської районної державної адміністрації.
Напрямок економіки
Відділ економіки, агропромислового розвитку та з питань управління майном спільної власності здійснює діяльність з реалізації державної політики на території Житомирського району у сферах агропромислового виробництва, соціально-економічного розвитку, харчової та переробної промисловості, інвестиційної діяльності, трудових відносин та зайнятості населення, житлово- комунального господарства тощо. Основна увага приділяється покращенню інвестиційного клімату, розбудові євроінтеграційних процесів та впровадженню інноваційних підходів у промисловості та сільському господарстві.
Протягом звітного періоду було проведено роботу направлену на забезпечення стійкого соціально-економічного розвитку району, ефективного використання наявних природних, трудових та фінансових ресурсів, вирішення актуальних проблем життєдіяльності, поліпшення добробуту та захисту населення.
Промисловість
Окремою перевагою в районі є відновлення галузі коноплярства та реєстрація індустріального парку з переробки технічних конопель ТОВ «Ма’Рижани». У поточному році посіяно та зібрано 800 га конопель, заплановано збільшення площ до 2 тис га. Концепція парку передбачає створення 750 робочих місць та інвестиції, загальним обсягом майже 2 млрд гривень.
Завершено будівництво другої черги проекту ПАФ «Єрчики» за останніми європейськими стандартами надсучасної молочно-товарної ферми, що тривало 10 місяців (навіс для корів на 400 голів, 2 силосні траншеї по 22 метри та вертикальний танк-охолоджувач на 20 тон молока). В наступному році планується початок будівництва третьої черги комплексу.
Триває реалізація першої черги амбітного інвестиційного проєкту ТОВ «Агрофірма «Відродження» вартістю близько 800 млн грн. Крім діючого виробництва з переробки сої, підприємство зводить нові потужності для обробки соняшнику, ріпаку та сої. Адаптуючись до викликів сьогодення, господарство перевело котельню на досить незвичний для Житомирщини вид палива – рештки, що залишаються після обробки гречаної крупи. У планах на наступний рік участь в ініційованій Президентом України програмі будівництва газопоршневих станцій, яка реалізується за підтримки Уряду та USAID.
ТОВ «Брусилівські ковбаси» розпочато будівництво комплексу по виробництву електроенергії з біогазу, отриманого з суміші біомаси рослинного походження та органічної частини відходів виробництва та придбання когераційної установки. Загальна вартість проєкту складає 136 млн гривень.
Для забезпечення стабільної роботи промислового сектору економіки проведена робота з підприємствами Житомирського району щодо бронювання військовозобов’язаних та на рівні Житомирської обласної військової адміністрації вагома кількість підприємств визнано критично важливими.
Сільське господарство
За минулий рік посівна площа культур у всіх категоріях господарств району становить - 534 тис. га (в тому числі зернові та зернобобові - 217 тис.га, культури технічні – 197 тис.га, картопля та овочі - 57 тис. га, кормові кудьтури 63 тис.га.).
Район включає в себе найбільші підприємства області за площею по виробництву хмелю (ТОВ «ТНХ-Агро Сервіс», ТОВ «Вертокиївка- Хміль», ТОВ «Хміль України», ПАФ «Дружба»), продукція, яка успішно експортується до країн Європи.
Завдяки державній підтримці та урядовим грантовим програмам щороку збільшуються площі плодово-ягідних культур.
Так, за 2024 рік.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 409
«Про затвердження Типового положення про регіональну та місцеву
комісію фінансовою грантовою підтримкою скористалися 8 підприємств Житомирського району:
- 4 підприямства отримали 14.2 млн.грн за програмою «Свій сад»;
- 4 переробних підприємства району отримали 14,6 млн.грн за програмою
«Новий рівень».
За допомогою міжнародної підтримки 2 підприємства у галузі агропромислового розвитку отримали погодження на грантове фінансування від програми USAID Агро (ОВК «Товща», ТОВ «Агро-Любар»).
По програмі «Власний дім» кошти державного бюджету в сумі 1,2 млн. грн та обласного – 500 тис. грн надані індивідуальним забудовникам житла на селі для реконструкції житла (6 сімей).
З літа 2024 року аграрії знову отримали можливість компенсації 25% вартості придбаної сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва, 22 підприємства в сумі 3,8 млн.грн компенсації за придбання 22 одиниці техніки.
Інвестиційна діяльність
В умовах обмеженого фінансування з державного та місцевого бюджету актуальним питанням є пошук можливостей залучення вітчизняних та іноземних інвестицій для відновлення зруйнованої державою-агресором інфраструктури району. З цією метою розпочато реалізацю інвестиційного проєкту з будівництва нової багатопрофільної лікарні в м. Житомир обсягом інвестицій 91, 8 млн.євро.
У виробничій та агропромисловій сферах на 100 % реалізовано 7 інвестиційних проєктів.
У Попільнянській селищній територіальна громаді:
- реконструкція з розширенням потужностей ТОВ «Олімп-Агро»;
- реконструкція із закупкою нового обладнання молочно-товарної ферми ПСП «Новоселиця», де утримується 1333 голови ВРХ.
У Радомишльській міській територіальній громаді:
- будівництво нової модульної теплиці ФГ «Агрофірма Фрутко» для вирощування малини, ожини, суниці із створенням 25 нових робочих місць;
- збільшено площі для вирощування лохини ТОВ «Нікдарія».
У Квітневій сільській територіальній громаді:
- будівництво нової сушарки, складських приміщень та укриття (2 бомбосховища) для працівників ТОВ «Монсанто насіння».
У Черняхівській селищній територіальній громаді:
- створення насаджень лохини ПП «Дюк і К».
У Високівській сільській територіальній громадах:
- збільшення потужностей по утриманню свиней, налаштування замкнутого циклу виробництва ТОВ «Високе-Агро» (утримується 450 свиноматок, приплід за місяць – 400 поросят).
ЖКГ
Спільно з органами місцевого самоврядування проведено значну роботу по забезпеченню сталого проходження опалювального сезону 2024/25. Станом на 31 грудня 2024 р. об’єкти соціальної інфраструктури та багатоквартирні будинки Житомирського району теплопостачанням забезпечені. Котельні Житомирського району працюють у штатному режимі, окрім перерв у роботі через планові відключення електроенергії.
Більшість закладів освіти та охорони здоров’я у громадах підключено до опалення ще з 16 жовтня. Виявлені проблеми з теплопостачанням окремих споживачів успішно вирішено завдяки вчасно проведеним ремонтним роботам.
Разом з цим, проходження опалювального сезону в умовах повномасштабного вторгнення рф вимагає оперативного реагування та впровадження різноманітних заходів по забезпеченню роботи об’єктів соціальної інфраструктури в умовах екстреного відключення енергопостачання. З цією метою системно проводилося технічне переоснащення та модернізація наявного обладнання, а також впроваджувалися сучасні генеруючі установки.
У районі продовжується робота зі встановлення систем альтернативного енергозабезпечення, зокрема, забезпеченість закладів соціальної інфраструктури генераторами становить близько 500 од., що значно підвищує їхню стійкість під час можливих атак ворога взимку.
З метою забезпечення функціонування об’єктів соціальної інфраструктури району під час «блекауту» налагоджено зв’язок із підприємствами житлово- комунального господарства, тепло-водо постачання та водовідведення, електро та газового господарства.
Підготовлено резерв енергозберігаючих засобів для забезпечення функціонування об’єктів водопостачання, водовідведення та теплопостачання. Зокрема, 39 об’єктів тепло- і водопостачання району забезпечені генераторами (потужність від 1 до 10 кВт) у кількості 140 одиниць із запасом пального на випадок надзвичайної ситуації.
Енергетика
Цілеспрямовані руйнування енергетичної інфраструктури державою- агресором призвели до недостатності генеруючих потужностей та обумовили необхідність перегляду планів розвитку енергетичного сектору України. В Житомирському районі триває впровадження заходів операційного плану Стратегії розвитку розподіленої генерації на період до 2035 року.
В переважній більшості громад відбувається перегляд існуючого підходу до розвитку енергосистеми та визначення обсягів та джерел фінансування з метою посилення її стійкості та гнучкості шляхом розвитку розподілених потужностей, включаючи газотурбінні, газопоршневі, когенераційні та інші установки, об'єкти відновлюваної енергетики та установки зберігання енергії.
Для прикладу, в Житомирській міській територіальній громаді з метою підвищення надійності та автономності роботи котелень передбачено встановлення когенераційних газопоршневих установок за рахунок коштів Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та вже реалізовано проєкт міжнародної технічної допомоги, в рамках якого проведена реконструкція системи електропостачання районної котельні РК-8 і запущено сучасну когенераційну установку з електричною потужністю 635 кВт та тепловою – 695 кВт.
Встановлено об’єкти зберігання енергії «Powerwall2» у Романівському КНП
«Романівська лікарня» та КНП «Радомишльська лікарня», а також у Центрах надання адміністративних послуг Романівської селищної ради, Хорошівської селищної ради та Радомишльської міської ради.
В Хорошівська територіальній громаді сформовано дві ділянки для будівництва та обслуговування сонячної електростанції (1821155100:05:002:0316 (14,9069 га) та 1821155100:05:002:0317 (25,1228 га).
В громадах розробляються програми онлайн інформування населення про стан енергосистеми і необхідність оперативних дій з мінімізації її навантаження шляхом раціонального використання електроприладів населенням.
Екологія
Житомирською районною військовою адміністрацією спільно з органами місцевого самоврядування постійно проводиться робота щодо ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ побутових відходів та недопущення утворення нових, проводиться роз’яснювальна робота з населенням щодо управління відходами. Окрім забруднення сміттям великих площ землі, сміттєзвалища наносять невиправну шкоду довкіллю через забруднення отруйними речовинами повітря, ґрунту і підземних вод, а відтак – здоров’ю людей.
Так, завдяки співпраці з Державною екологічною інспекцію Поліського округу, територіальними громади на території Житомирського району в звітному році ліквідовано 13 несанкціонованих звалищ побутових відходів згідно звернень громадян.
В Житомирській районній військовій адміністрації на постійному контролі знаходиться питання виявлення випадків незаконного виробництва деревного вугілля на території Житомирського району.
Протягом 2024 року здійснено 1 комісійне обстеження та 1 публічне обговорення щодо наміру отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря внаслідок виготовлення деревного вугілля стаціонарними джерелами об’єкта.
Крім того, постійно проводиться інформування населення щодо намірів отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами та проведення процедури оцінки впливу на довкілля планованої діяльності підприємств, установ та організацій.
Інша напрями діяльності (оборонна робота)
Спільно з органами місцевого самоврядування Житомирського району сформовано та направлено для будівництва фортифікаційних споруд в Донецькій та Дніпропетровській областях шість бригад, а також надано допомогу ЗСУ у забезпеченні протитанковими та протипіхотними їжаками.
Напрямок містобудування та архітектури
За 2024 рік через Портал державної електронної системи у сфері будівництва відділом містобудування та архітектури було надано адміністративних послуг, а саме:
- розглянуто 163 заяви на отримання будівельного паспорту;
- розглянуто 25 заяв на отримання містобудівних умов та обмежень.
- видано та продовжено термін дії 20 паспортів прив’язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.
Відділом містобудування та архітектури було проведено 6 засідань архітектурно-містобудівної ради де розглянуто 49 детальних планів території.
Напрямок оборонної роботи та цивільного захисту населення
Робота відділу оборонної роботи та цивільного захисту, охорони праці Житомирської райдержадміністрації протягом року здійснювалась відповідно до Закону України «Про місцеві державні адміністрації», Закону України «Про основи національного спротиву», Кодексу цивільного захисту України, розпорядчих актів Житомирської обласної військової адміністрації, розпоряджень начальника
Житомирської районної військової адміністрації,положення про відділ та інших нормативних актів.
Надавалась консультативна та методична допомога зацікавленим органам місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту.
Проводився моніторинг стану цивільного захисту, зокрема захисних споруд, які знаходяться на балансі територіальних громад району.
Здійснювався контроль за організацією функціонального навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією та здійсненням заходів цивільного захисту за 2023 рік.
Здійснювався аналіз отриманих матеріалів згідно окремих доручень ОДА, РДА, в межах компетенції відділу.
Виконувались протокольні рішення за результатами селекторних нарад в Офісі Президента України зі збору та узагальнення звітної інформації, які відносяться до компетенції відділу з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій» (зі змінами) затверджено розпорядженням Житомирської районної військової адміністрації від 24.04.2024 № 100 Положення про місцеву комісію з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при Житомирській районній державній адміністрації у новій редакції та її посадового складу. Забезпечено своєчасну підготовку проєктів протоколів засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій. За 2024 організовано 15 комісій.
Розроблено плани дій органів управління і сил цивільного захисту Житомирської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області щодо ліквідації надзвичайних ситуацій, подій та їх наслідків.
28.06.2024 проведено штабне тренування Житомирської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області та її субланок.
18.09.2024 взято участь в тактико спеціальних навчань до яких залучені були місцева комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій та районна комісія з питань евакуації. Практично відпрацьовані навички евакуаційної комісії з евакуації населення с. Тетерівки у випадку можливого руйнування сховища хімічної речовини (хлору).
21.11.2024 проведено одноденні тактико-спеціальні навчання з відпрацювання органами управління та силами цивільного захисту Житомирської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області питання щодо реагування на надзвичайні ситуації, пов’язані з масованими ракетно-дроновими атаками, підвищеним ризиком виникнення «блекауту» в районі, ураженням об’єктів критичної інфраструктури, руйнуванням багатоповерхових житлових будівель, порушенням технологічних процесів хімічно-небезпечних об’єктів.
На території Житомирського району розташовані 540 захисних споруд цивільного захисту (90 сховищ та 450 ПРУ), які знаходяться на балансі об'єктів різних форм власності. Також рахуються на обліку в органах місцевого самоврядування 988 найпростіших укриттів, які знаходяться на балансі об’єктів різних форм власності.
Архівний відділ
Протягом року проведено 10 засідань постійно діючої експертної комісії архівного відділу, на яких розглянуто і схвалено 182 установам району описів справ постійного зберігання на 2967 од.зб., (план 1620 од.зб.), 89 описів з кадрових питань (особового складу) на 1072 од.зб. (план 789 од.зб.), 56 актів про вилучення для знищення документів не внесених до Національного архівного фонду (НАФ) на 120621 справу.
За звітний період установам погоджено 32 номенклатури справ, 36 положень про експертні комісії 22 та 14 положення про архівні підрозділи (план відповідно 13 та 9), схвалено 3 інструкції з діловодства та 16 історичних довідок.
За результатами проведеної роботи на постійне зберігання до архівного відділу було прийнято 1489 справ (план 1383 од.зб.).
На виконання обласної програми здійснення контролю за наявністю, станом і рухом документів НАФ на 2020-2024 роки проведено перевірку 103 фондів в кількості 11336 од.зб., при плані 11046 од.зб.
Протягом року до архівного відділу надійшло всього 6460 запитів (план 2845), з них на особистому прийомі розглянуто 4998 звернень, при плані 2340. Виконано 6460 запитів, з них 373 тематичних (план 194), біографічних – 161 (план 30), майнових – 2018 (план 848) та запитів соціально-правового характеру - 3908 (план 1773). Видано довідок – 6656.
Організовано 47 виставок архівних документів при плані – 26. Тематика фотодокументальних виставок: до Дня Соборності України «Україна соборна, Україна єдина», до Дня Чорнобильської трагедії, до Дня народження Т. Г. Шевченка «Живе слово Великого Кобзаря», до Дня Конституції України, до Дня Незалежності України «Україна Незалежна», Героїв Небесної Сотні, до Дня пам’яті жертв Голодомору «Голодомор – народний біль».
Підготовлено та опубліковано 47 статей з фондів архіву в рубриці «Велика, мала історія» у громадсько-політичній газеті «Життя Чуднівщини» про історію кожного населеного пункту нашого краю.
Взято участь у 16 семінарах, онлайн навчаннях по підвищенню кваліфікації працівників відділу при плані 16.
В.о.керівника апарату підпис існує Юлія СЛОБОЖАН